Followers

jom klik klik

Thursday, July 12, 2012

Mengembara Cuti SeMester..(Yeke..???)

[Rawang][Seremban]


Cuti semester.
Alhamdulillah, bersyukur kehadrat Ilahi yang maha pemurah lagi maha mengasihani. Pada cuti semester kali ini ,aku mendapat pengalaman baru. Saya pasti kawan2 yang lain terdapat pelbagai aktiviti dan pengisian tersendiri.

 cuti semester kali ni aku bekerja di Fakulti Seni, Komputeran dan Industri Kreatif, UPSI. Walaupun jauh dirumah,tapi ianya memberi banyak makna dan pengajaran kepada aku. Aku bekerja ikut opis hour, jadi setiap ari jumaat, sabtu & ahad aku akan merancang perjalanan ala2 mengembara  gitu.hehe.

untuk minggu yang pertama aku ke rawang berjumpa dengan seornag sahabat dari kampong iaitu asyraf.huhu.walaupun aku tnggal dekat je ngan rawang, tapi x pernah berjalan2 kat kawasan tu.best jugak.bermalam disana bersama asyraf untuk menonton final euro antara sepanyol  & itali. Kat sana kami berkongsi banyak cerita tentang kenangan lepas dan perancangan serta masalah yang dihadapi kami. a simple journey, but full of meaning for us. 

 
PEta rawang. xsempat nak pergi TESCO. kami bermalam kat roundbout tu je


Asyraf



minggu depan x tahu lg hehe





Pada minggu kedua pula, aku telah pergi ke Seremban. Kat seremban ada abg2 & kakak2 yang berpraktikum di sana.  tanpa melepaskan peluang aku terus kesana menaiki ETS(express train system kot). Sampai je kat sana  dalam jam 10.30 pagi, aku terus sambar roti satu untuk mengalas perut. Sementara tunggu diorang dtg jemput, aku jalan2 kat kawasan ktm tu. Kalau x silap seremban parade asanya kat depan tu.




Selesai sahaja solat zohor, kami bergerak ke istana Seri Menanti. Tu la kali pertama aku menjejakkan kaki di Istana Seri Menanti. Perjalan agak jauh sebab ikut jalan jauh (salah jalan).bila time nk blik je rasa dekat sangat.masing2 tergelak bila terkenang perjalanan yg pnjang td.hehe.





Keesokkan harinya kami ke ulu bendul. Tempat beriadah.kami pergi mandi sg beb.sejuk giler airnya.lpas je blik  kitorang terus ke Tesco seremban untuk makan.heee.



Lupa plak nk ceritanya. yang berpraktikum disana

Abg amir, Kak zura, kak izah, kak laili, abg azlee, kak lia, kumbang malam, Rashid, dll
minggu depan x tahu lg hehe



Just Click

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...